Bladenkiosk, de voordelige bladenwebshop!

Winkelwagen:

0 item(s) - € 0,00
U heeft geen producten in uw winkelwagen.

0

Artikelen 1 tot 10 van 20 in totaal

Pagina:
  1. 1
  2. 2

Know How stopt

woensdag 4 april 2018 18:22:59 Europe/Berlin

Op 17 mei a.s. zal de laatste editie (editie 5-2018) van Know How uitgebracht worden. New Skool Media biedt abonnees de mogelijkheid om KIJK óf een alternatieve titel te lezen vanuit New Skool Media.

Lees meer

Labels:

0 Reacties | Geplaatst door Klaas van Wieren

Hitkrant stopt met tweewekelijkse papieren uitgave

donderdag 23 maart 2017 23:37:14 Europe/Berlin

Hitkrant stopt met tweewekelijkse papieren uitgave

Lees meer

Labels:

0 Reacties | Geplaatst door Klaas van Wieren

Bliyoo: Spotify voor bladen en boeken?

vrijdag 7 oktober 2016 10:25:34 Europe/Berlin

Bliyoo: Spotify voor bladen en boeken?

Lees meer
0 Reacties | Geplaatst door Klaas van Wieren

Top600-crimineel wil bij aankomst op bureau Donald Duck lezen

woensdag 6 juli 2016 11:56:53 Europe/Berlin

Een Amsterdamse crimineel uit de Top600-lijst die afgelopen nacht werd opgepakt, had bij aankomst op het politiebureau een opvallend verzoek. Hij wilde graag een Donald Duck lezen.
Lees meer

Labels:

0 Reacties | Geplaatst door Klaas van Wieren

Voetbal Inside: 'Preken voor eigen parochie'

woensdag 23 december 2015 20:09:13 Europe/Berlin

Een Linda! voor Mannen of preken voor de eigen parochie?

Lees meer
0 Reacties | Geplaatst door Klaas van Wieren

Vincent van Gogh krijgt eigen glossy

dinsdag 14 april 2015 14:52:57 Europe/Berlin

Kunstenaar Vincent van Gogh (1853-1890) krijgt zijn eigen glossy. Vrijdag 17 april verschijnt het magazine Vincent, een tijdschrift over 'bevlogenheid, talent en rebellie geïnspireerd op en door de kunstenaar'.

Lees meer
0 Reacties | Geplaatst door Klaas van Wieren

Nieuwe glossy Sanoma: Happy in Shape

woensdag 28 januari 2015 23:39:45 Europe/Berlin

Nieuwe glossy Sanoma: Happy in Shape

De titel richt zich op vrouwen tussen de twintig en vijftig jaar oud, die bovenmatig geïnteresseerd zijn in gezond eten, bewegen, fit worden en fit blijven.

Dat meldt Villamedia.

Het eerste nummer verschijnt in maart. Happy in Shape kwam al vier keer als special uit in Beau Monde, onder de naam Beau Mode in Shape. Nu wordt het een 'zelfstandige' titel die zes keer per jaar gaat verschijnen. Sanoma denkt dat een bredere doelgroep dan alleen de Beau Monde-lezeressen geïnteresseerd zullen zijn.

Hoofdredacteur is Claudia Straatmans (die ook Marie Claire leidt).

Het is opvallend dat Sanoma toch met een nieuwe titel op de markt komt, omdat het sinds 1 november 2013 juist een strategie voert met focustitels en een groot deel van de tijdschrifttitels heeft verkocht.

- See more at: http://www.adformatie.nl/nieuws/nieuwe-glossy-sanoma-happy-shape#sthash.3QgX5Pfl.dpuf

0 Reacties | Geplaatst door Klaas van Wieren

Linda.: "Is dit alles?"

dinsdag 20 januari 2015 22:22:26 Europe/Berlin

Is dit alles?

Lees meer
0 Reacties | Geplaatst door Klaas van Wieren

Telegraaf: forse daling print, grote opmars digitaal

woensdag 7 januari 2015 10:21:09 Europe/Berlin

Telegraaf: forse daling print, grote opmars digitaal

Maarten Hafkamp, redactie | 6 januari 2015, 9:47

De printoplages van alle landelijke dagbladen daalden in het derde kwartaal van het afgelopen jaar. De digitale oplages maken een grote sprong vooruit.

Dat blijkt uit de nieuwe cijfers van Hoi, Instituut voor Media Auditing, die vanochtend bekend zijn gemaakt. Het gaat om de totaal betaalde oplage (Print Totaal I + II).

Print
Bij de grootste krant van Nederland, De Telegraaf, was er wederom een behoorlijke daling: van 488.902 in het derde kwartaal  van 2013 naar 461.116 exemplaren. In het volgende kwartaal zal duidelijk worden wat de stap naar tabloidformaat De Telegraaf heeft opgeleverd.
Ook het AD moest fors inleveren: van 365.912 naar 343.791. Bij de Volkskrant is de daling iets minder groot, maar toch meer dan 10.000 exemplaren: van 226.982 naar 216.254.

De dagbladen van NRC Media hadden het moeilijk in het derde kwartaal van 2014. NRC Handelsblad ging van 170.599 stuks naar 153.654. Bij nrc.next is de oplagedaling weer fors: van 54.471 naar 38.480. Next Zaterdag kwam uit op 8.370 exemplaren. Vergelijking met 2013 is niet mogelijk, want de zaterdagkrant werd pas in oktober vorig jaar geïntroduceerd.

Trouw daalde van 90.338 naar 86.274 exemplaren, Het Parool van 54.828 naar 48.194 en Het Financieele Dagblad van 48.353 naar 45.729.

Lichte dalingen waren er voor het Reformatorisch Dagblad: 45.755 naar 44.198 en het Nederlands Dagblad: 22.847 naar 21.234.

Digital only replica (III)
Tegenover de dalende printoplage staat wederom een goede digitale stijging van bijna alle dagbladen (Digital only replica (III)). De Volkskrant is digitaal het grootst, gevolgd door NRC Handelsblad. De Telegraaf is weer de grootste stijger. Ook Het Parool wint digitaal behoorlijk terrein.

Q3 2013 – Q3 2014
de Volkskrant 45.560 naar 57.365
NRC Handelsblad 24.813 naar 30.933
AD 22.537 naar 27.287
De Telegraaf 5.703 naar 26.681
nrc.next 12.926 naar 13.527
Next Zaterdag  – 11.727
FD 13.862 naar 14.766
Trouw 8.838 naar 12.196
Ref.Dag. 5.618 naar 4.850
Het Parool 1.127 naar 5.302
Nederlands Dagblad 2.591 naar 3.021

Gratis dagbladen
De totaal verspreide oplage van Metro steeg in het derde kwartaal van 2014, in vergelijking met dezelfde periode een jaar eerder. Metro ging van 362.904 naar 367.379. Spits zag in het laatste kwartaal van zijn bestaan de oplage dalen van 309.294 naar 271.472 exemplaren.
Uitgever TMG kondigde afgelopen zomer aan dat Spits per oktober zou verdwijnen en op zou gaan in Metro. In het vierde kwartaal van 2014 wordt duidelijk hoe hoog de oplage van Metro zal worden.

Oplage Instituut verdwijnt in deze vorm
De oplageregistratie wordt per 1 januari 2015 door de stichting Nationaal Onderzoek Multimedia (NOM) gedaan. In maart volgen de laatste Hoi-oplagecijfers (Q4 2014) in de huidige vorm.

Lees ook: Oplagecijfers, geen MATglas

Foto: ANP.

- See more at: http://www.adformatie.nl/nieuws/telegraaf-forse-daling-print-grote-opmars-digitaal#sthash.3BKjakg3.dpuf

0 Reacties | Geplaatst door Klaas van Wieren

Printoplage mind/bodytitels groeit, RTV-titels dalen hard

woensdag 7 januari 2015 10:19:49 Europe/Berlin

Printoplage mind/bodytitels groeit, RTV-titels dalen hard

Maarten Hafkamp, redactie | 6 januari 2015, 13:53

Het gaat goed met titels als Happinez, Flow en Santé, terwijl de oplages van Mikro Gids, Tros Kompas en Veronica Magazine slinken.

Dat blijkt uit de cijfers van Hoi, Instituut voor Media Auditing, over het derde kwartaal 2014 die vanochtend bekend zijn gemaakt. Het gaat om de totaal betaalde oplage (Print Totaal I + II) van de tijdschriften. De vergelijking is tussen Q3 van 2013 en Q3 van 2014.

Hieronder een aantal highlights en de cijfers van de grootste titels.

Autobladen
Bij de drie grootste bladen in deze categorie dalen Autovisie (Telegraaf) en Autoweek (Sanoma) in oplage en is er een stijging bij Top Gear (VDS).

Autovisie (Telegraaf)  43.191 - 41.700
Autoweek (Sanoma) 70.163 - 64.460     
Top Gear Magazine (VDS Magazines) 45.796 - 49.036

Culinair
Bij de culinaire titels blijft Delicious stabiel en daalt Elle Eten in oplage.
Delicious (New Skool Media) 41.017 - 40.755
Elle Eten (Hearst) 48.856 – 33.950

Gezinsbladen/roddelbladen
De oplages van de gossipbladen dalen door, behalve Party dat meer dan verdubbelt door opname in leesportefeuille Liny’s Leespakket. Story zakt onder de 80.000.

Party (Party P.) 46.945 – 99.158
Privé (Telegraaf) 155.946 – 138.340
Story (Sanoma)  91.243 – 79.727
Weekend (Audax)  143.511 – 133.769
PLUS Magazine (Senior P.) 258.584 – 258.939
ZIN (New Skool) 79.295 – 67.911
Kampioen (ANWB) 3.601.747 – 3.568.743

Jongerenbladen
Het populairste jongerenblad Donald Duck blijft fors in oplage dalen.

Donald Duck (Sanoma) 251.626 - 232.821
Donald Duck Extra (Sanoma) 50.763 – 46.795
Tina (Sanoma) 43.433 – 39.888

Mannenbladen
Men’s Health weet in oplage te stijgen. Quote houdt de oplage stabiel.

Esquire (Hearst Magazines) 31.071 – 30.894
Men’s Health (Hearst Magazines)  47.033 – 48.321
Nieuwe Revu (Pijper Media) 26.464 - 22.172
Panorama (Pijper Media) 44.586 – 41.319
Playboy (Pijper Media) 26.781 – 24.875
Quote (Hearst) 50.447 – 50.107

Mind/body
In deze categorie veel stijgers: Tijdschrift van het Jaar Flow, Happinez, Santé en Yoga Magazine.
 
Flow (Sanoma)  70.022 – 72.090              
Happinez (Happinez/Weekbladpers) 158.599 – 161.804              
Psychologie Magazine (Weekbladpers) 120.086 – 114.944         
Santé (Audax) 50.849 – 65.163
Yoga Magazine (Weekbladpers) 56.963 - 59.363               

Opiniebladen
Geen stijgers bij de opiniebladen en Elsevier daalt behoorlijk door.

De Groene Amsterdammer 19.825 – 19.338
Elsevier (Reed Business) 91.392 – 81.003
HP/de Tijd (Audax) 30.766 – 26.565
Vrij Nederland  (Weekbladpers) 32.947 - 30.665

Wetenschappelijk
National Geographic ( G+J) plust, net als in het tweede kwartaal.
 
National Geographic (G+J)  100.105 – 108.860
Quest (G+J Uitgevers) 170.063 – 163.963

RTV-bladen
Tussen alle grote dalers doet Max Magazine het heel goed, met een enorme stijging.

AVRObode (Bindinc)  216.797 – 197.680
KRO Magazine (Bindinc) 108.926 – 99.713
Max Magazine  43.558 – 75.807
Mikro Gids (Bindinc)  312.295 – 281.703
NCRV-gids (Bindinc) 194.350 – 178.991
TeleVizier (Bindinc)  111.421 – 103.969
TotaalTV (Veronica Uitgeverij) 50.590 – 47.734
Troskompas (Hilversumse Media Compagnie) 304.993 – 278.017
TV Krant (Hilversumse Media Compagnie) 121.909 – 106.577
TVFilm  (Bindinc)  117.262 – 112.919
VARAgids 222.484 – 209.768
Veronica Magazine (Veronica Uitgeverij) 578.297 – 461.162
Visie (EO) 109.566 – 103.634
VPRO Gids 186.739 – 178.725

Sportbladen
Helden magazine en Runner’s World zijn de stijgers.

Golf Journaal 234.883 – 232.667
Helden 35.918 – 38.671
Runner’s World  (Weekbladpers) 28.197 – 37.098
Voetbal International 133.385 – 115.736

Vrouwenbladen
Bij de vrouwenbladen zijn er oplagestijgingen bij Linda., JAN,  Primero, Royalty en Vogue.

100% NL Magazine 115.319 – 108.919
Beau Monde (Sanoma) 53.982 – 50.010
Cosmopolitan (Hearst) 112.851 – 100.638
Elle (Hearst)  96.895 - 89.723
Flair (Sanoma)  70.821 – 60.929
Glamour  (G+J Uitgevers) 113.925 – 98.487
Grazia (Sanoma)  65.063 – 59.437
JAN (G+J Uitgevers)  64.460 – 73.001
Libelle (Sanoma)  374.819 – 348.760
Linda. (Mood for Magazines) 209.537 – 225.989
Margriet (Sanoma) 211.876 – 191.557
Marie Claire (Sanoma) 56.744 – 54.801
Opzij (Veen Media) 55.526 – 46.834
Primero (Audax)  56.490 – 57.954
Royalty (Audax)  34.074 – 39.509
Viva (Sanoma) 53.467 – 51.289
Vogue (G+J Uitgevers) 65.328 – 73.007
Vriendin (Audax) 115.813 – 115.803
Women’s Health (Hearst)  - 55.336

 - See more at: http://www.adformatie.nl/nieuws/printoplage-mindbodytitels-groeit-rtv-titels-dalen-hard#sthash.kCEXJZ4l.dpuf

 

Labels:

0 Reacties | Geplaatst door Klaas van Wieren

Artikelen 1 tot 10 van 20 in totaal

Pagina:
  1. 1
  2. 2